Over mij
Mijn naam is Cindy Dassen en sinds 2013 ben ik werkzaam in het primair onderwijs. In 2015 startte ik met de Master Educational Needs, waarbij ik mij zoveel mogelijk heb gespecialiseerd in het vakgebied rekenen. Na het afronden van de opleiding in 2017 ben ik als rekenspecialist aan de slag gegaan op de school waar ik nog steeds met veel plezier werk.
​
De afgelopen jaren heb ik mijn rol als rekenspecialist gecombineerd met mijn passie voor het individueel begeleiden van leerlingen met rekenproblemen. Elk kind leert op zijn eigen manier, en ik geloof in begeleiding die aansluit bij de unieke behoeften van een leerling. Effectieve ondersteuning begint in de zone van naaste ontwikkeling: bij doelen en handelingsniveaus die al beheerst worden, en van daaruit bouwen we verder.
​
Niet alleen leerlingen met rekenproblemen, maar ook sterke rekenaars verdienen passende begeleiding. Voor deze groep is verrijking essentieel. Naast de reguliere lesstof hebben zij behoefte aan uitdagende opdrachten die hen aanzetten tot analyseren, evalueren en creëren.
​
Sinds ongeveer vier jaar ben ik ook actief op schoolniveau. In samenwerking met teams werk ik aan het verbeteren van het rekenonderwijs binnen scholen. Een veelvoorkomende uitdaging is dat veel leerlingen het referentieniveau 1S nog niet behalen. Steeds meer scholen formuleren daarom als ambitie om meer leerlingen uit te laten stromen op dit niveau. Maar dan rijst al snel de vraag: hoe doen we dat?
​
Samen zoeken we naar praktische, duurzame antwoorden op die vraag, met als doel: krachtig en betekenisvol rekenonderwijs voor álle leerlingen.
